Dokument bez tytułu

Praga-Wiedeń-Budapeszt

[2012-06-18] Wyjechaliśmy po raz drugi za granicę ale tym razem inną grupą, wyjazd z Domu był zaplanowany wieczorem aby na rano dojechać do Pragi, byliśmy na miejscu o godzinie 8 rano, miasto było jeszcze puste ale z każda godziną przybywało turystów. Przeszliśmy mostem Karola i byliśmy na zamku praskim, po obiedzie pojechaliśmy do Wiednia, gdzie dzięki uprzejmości i gościnności Braci Szkolnych (br. Johana - prowincjała) mieliśmy nocleg oraz wyżywienie. Następny dzień był dniem relaksu po trudach zwiedzania i podróży, udaliśmy się na termalne kąpieliska węgierskie w miejscowości Gyor, do wieczora można było się „namoczyć” i nacieszyć wodą (ciepłą +38 C ), kolejny dzień to zwiedzanie Budapesztu. Zaczęliśmy od zwiedzania tego pięknego miasta z poziomu wody, mieliśmy godzinny rejs po Dunaju i z tej perspektywy oglądaliśmy miasto, później widzieliśmy panoramę ze wzgórza Geletra. Kolejny dzień to już nocleg pod Bratysławą i dalej udaliśmy się na stronę węgierską aby zobaczyć narodowe sanktuarium Węgrów – Esztergom i po obiedzie pojechaliśmy dalej aby „zdobyć” zamek na wzgórzu – Vysehrad. Jest pięknie położony nad Dunajem i ruiny są dobrze zachowane, po zwiedzaniu można było kupić pamiątki. Ostatni dzień także był wypełniony do wieczora, od rana byliśmy na kąpieliskach w Gyor a wieczorem pojechaliśmy do Wiednia gdzie podziwialiśmy panoramę Wiednia. Droga powrotna szybko minęła , cało i zdrowo oraz pełni miłych wspomnień zawitaliśmy po tygodniu nieobecności do Domu.